Sitten oli minulla pieni nyytti päivän vanha sylissäni, olin onnellinen pienestä tytöstäni. Laitokselta tultii uuteen kotiin, isä oli muuttanut kodin irtaimiston uuteen osotteeseen. Vuokraasunto saatiin vasta sitten jos lapsi jää eloon, "katsotaan jääkö lapsi eloon," näin sanottiin kun oli käynyt kysymässä jos saataisiin asunto mihin tulee vesi johtoja pitkin sisälle eikä ämpärillä kantaen.

Siinä lähellä yhdellä nuorella perheellä ensimmäinen lapsi oli hiljan kuollut kätkytkuolemaan ja siitä johtuen tämä tahditon lausahdus tehtaan asuntotoimistolla nuorelle isälle oli kerrottu.

Olin lasteni kanssa kahdeksan vuotta kotona mikä vaikuttaa eläkkeeni määrään nykyisellään, näin jälkikäteen kun olen koko perheeni haudannut, nyt olen onnellinen että olin lasteni kanssa kotona ja sain monta ihanaa muistoa tänne eläkevuosiini.