Olen ollut maanataista asti mökillä mustikkaleiriä pitämässä. Maanataina keräsin mökin pihasta, tiistaina metsään, siellä oli lähes ruuhkaksi asti autokuntia minä olin kuudes auto mikä parkkeras pitkän metsätien varrelle. Hyvin me mahduttiin laajalle mäntymetsään, tulos neljän tunnin keräilystä 15 litraa, perkaus mökillä joten ilta siitä tuli vastaan. Illan päätteeksi lähdin ylitien aurigonlaskun aikaan rentoittavaan kävelylenkin tekeen. Tänään keskiviikkona menin uuteen paikkaan, siellä ei ollut yhtään autoa eikä koko aikan mitä siellä olin, otin rennommin keräilyn kun ei näkynyt hiillostajia. Pari pyöräilijää näin he ajoi ilvesreittiä jonka reitin varrella marjapaikkani oli, tuolos10 litran ämpäri täysi. Huomena lähden kotiin pakastaan saalistani, meillä oloneuvos meni manantaina töihin pariksi viikokoksi jotain mittauksia tekeen niin ei tarvii urakkamiehiä siihen irroittaa. Firmalla oli taannoin sähköurakka hyvinkään sairaalalle ja 2 vuotis takuu mihin kuuluu mittaukset jälkihuoltoon.

Kumma homma aina mustikkan aikaan tulee jotain että pääsen yksin metsiin marjastaan, vaikka kyllä se minulle sopii siellä saa harrastaa mielin määrin hiljaisuuden retriittiä. Maanantaina tultuani mökille en ole käynyt edes kyläkaupalla, vain metsää kohti on liikettä ollut ja sieltä tullessa poikkeen uimaan Vojakkalan kalattomalla.

Nyt uukulallaa.