Maanantaina 5.12 olin sairaalassa monta tuntia, sain paljon opastusta ja joitakin tarvikkeita kotiin mukaan.Vielä yksi käynti edellispäivänä, labra että tietävät varata verta seuraavalle päivälle, hoitaja kertoi että pitää varautua ensimäisen leikkoon eli jo 7,ksi tulemaan taksilla, mutta soitolla varmista ajan tarkalleen. Kotona tehdään kaikki toimet vatsaa myöten valmiiksi ja suihkun jälkeen lähdetään taksilla sairaalaa. Huh mikä nippu  paperi ohjeita leikkauksesta ennen ja jälkeen. Rankkaa tulee olemaan selviytyminen, mutta yritän parhaani kipujen rajoissa. Eniten pelottaa heräänkö, selviänkö, mutta kuitenkin luotan lääkäriin.

Tämä ortobedi Markku Vornanen on suomen paras tekemään selkänikamien luudutus leikkauksia, heitä on suomessa kaksi kärkipään orttobedia. Olin infulenssa rokotuksella, siellä oli rokotamassa minua uusi hoitaja, hän oli ollut vuosia Vornasen hoitoryhmässä työssä. Sain paljon tietoa hänestä ja ylistys puhetta hänen taidosta lääkärinä ja ihmisenä.

Tulen sulkemaan blogini joksikin aikaa enne lähtöäni, luulen etten vähään aikaan jaksa kirjoittaa, lukea blogeja. Nyttenkin on jo ajatukset toimet suuntautuneet tulevaan, etten malta lukea kaikkia mitä olen jemmannut seurantaan, kommentit kuitenkin vielä luen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Laitan kohta uuniin poronpaistin, olen sulatellut sitä monta päivää. Kaikki muu ruoka tulee kotiin joten ei tarvii mitään muuta tehdä asian eteen. Hiukan järjestelen paikkoja ja laitan joulun ilmettä.

 Kulta täyttää täydet kympit, tätä juhlimme perhepiirissä. Kyllä hän onkin pollettaa on ollut niin nuorukaista nämä kaksi vuotta mitä on minusta jäljessä. Häh hää nyt tullaankin samalla kymmenelle, mutta kyllä hän siitäkin hauskaa sepittää, hännellä on hauska luonne, aina löytyy jokin jippo millä minä saan hyvät naurut.